sâmbătă, 27 iunie 2009

Business as usual

Biserica. Ortodoxa Romana. O companie care se ocupa cu promovarea si furnizarea unui serviciu cat se poate de util in viziunea acesteia. Mantuirea cetatenilor.
Dar si de atragerea de noi clienti, fireste. Sponsorizata partial de statul roman, din banii tuturor cetatenilor acestuia, fie ca sunt clienti sau nu. Este suficient sa fii potential client si sa ai venituri.
Este suficient de veche in afacerea asta incat sa aibe o clientela foarte extinsa, in plus se pare ca metodele de promovare dau dependenta clientilor.

Ca orice afacere, BOR are un patron, numit generic Dumnezeu, si care este descris a fi foarte asemenator oamenilor, pentru a caror creatie este direct responsabil si in plus este omnipotent si omniscient. Singurul lucru caruia patronul nu-i poate face fata, chiar si atunci cand se presupune ca a colaborat cu oamenii se pare ca sunt carele de fier(1:19).
Patron pe care nu l-a vazut nimeni niciodata, dar care este mentionat intr-o culegere de documente cu o vechime intre 2500 si 1800 de ani, denumite generic Biblie. Biblia, asa cum este cunoscuta acum publicului larg a fost pusa la punct intr-o serie de workshop-uri incepand cu secolele 3-4. Workshop-uri initiate si la care au participat cei care s-au considerat a fi indreptatiti in a face parte din consiliul de administratie. Se pare ca initierea si desfasurarea acestor workshop-uri nu a fost lipsita de violenta, dimpotriva. Violenta de care au dat dovada la momentul respectiv din plin toate factiunile implicate.
Fireste ca dupa o perioada au aparut animozitati in cadrul acestui consiliu de administratie iar omogenitatea corporatiei puse la punct in acele vremuri s-a dus pe apa sambetei. Nu a fost singura, drept urmare avem astazi de-a face cu multe alte ramuri concurente ale acestei afaceri, coordonate de tot atatea consilii de administratie distincte, BOR fiind una dintre ramurile regionale.

Tot in Biblie regasim descrierea actiunilor unei persoane (sau a unui personaj colectiv) caruia i se atribuie calitatea de fiu al patronului si care a 'coborat' intre oameni incercand sa le insufle o reconciliere intre indivizi si reinterpretare cat se poate de bun simt (dupa orice standard uman) a indicatiilor patronului si care indicatii ajunsesera sa fie pervertite catre mercantilism si control social. Personajul respectiv a ajuns sa fie condamnat la moarte si executat prin crucificare cu suportul autoritatilor locale ca urmare a pericolului crearii unor miscari sociale ce ar fi putut pune in pericol integritatea institutiilor puterii, inclusiv a clerului (echivalentul unui consiliu de administratie local). Adeptii acestui personaj considera ca acesta ar fi inviat la 3 zile dupa executie, dand astfel dovada sorgintei 'divine' si cu aceasta justificare au pus la punct principala miscare ce a dus la initierea workshop-urilor mentionate mai devreme. Totodata prin executia acestui personaj acestia considera ca pacatele tuturor indivizilor au fost mantuite, chiar si a celor ca nu se nascusera pana la acel moment.
In ciuda acestui eveniment mentionat in ceea ce sunt considerate a fi documentele ce stau la baza crearii acestei corporatii, Biserica, chiar si la 2 milenii dupa aceste presupuse evenimente, considera ca pacatele ce trebuie mantuite sunt intrinseci fiecarui individ, multumita ordinelor patronului, ordine mentionate cat se poate de ambiguu in Biblie.

Confirmarea mantuirii acestor pacate se face dupa decesul individului - drept urmare nu avem nici o certitudine ca acest serviciu functioneaza sau nu - pana acum cel putin nu s-a inregistrat nici o reclamatie sau felicitare catre Biserica sau orice alta institutie sau intreprindere de gen din partea vreunui decedat, in ciuda numarului extrem de mare de potentiali clienti decedati, de ordinul a miliarde de indivizi.

Educatia eficienta a unui individ - si prin educatie intelegand furnizarea de informatie, furnizarea mijloacelor de asimilare si procesare, totodata cu inducerea unei gandiri critice, pregatite sa judece si sa puna in balanta chiar si informatia primara furnizata initial se pare ca este cat se poate de daunatoare procesului de recrutare a noilor clienti, acestia fiind cat se poate de dificil de recrutat datorita multimii de intrebari pe care le supun atentiei fie a actualilor clienti, fie a ofiterilor si agentilor companiei. Raspunsurile finale date acestor intrebari ajung in general sa se regaseasca in gama 'Aceasta este voia Patronului, iar noi stim acest lucru deoarece il regasim in Biblie', in ciuda multor inconsistente, inconsecvente si contradictii ce pot fi gasite in aceasta.

Asadar, promovarea unui serviciu inconsistent, ce nu a fost nici confirmat nici infirmat pana acum, serviciu ce este insa garantat de un patron invizibil si cu sanse foarte mari de a-si pastra acest atribut al invizibilitatii pare sa fie o afacere extrem de profitabila - pentru cei care tin sa profite de pe urma ei. Si se pare ca sunt multi asemenea indivizi care isi doresc sa ajunga fie agenti fie ofiteri ai acestei companii si sunt dispusi sa faca aproape orice. E un lucru cunoscut ca accederea catre o asemenea functie este inlesnita de ceea ce este numit in mod generic spaga sau mita, de ordinul a sute pana la mii de euro, spaga sau mita acordate unor actuali ofiteri sau agenti.

Clientii acestei companii sunt in mare parte dispusi sa contribuie cu sume de bani in schimbul certitudinii - temporare sau perene - a mantuirii. Aproape toate serviciile prestate de catre agentii si/sau ofiterii companiei sunt remunerate in masura posibilitatilor de catre clienti, insa exista si clienti care considera aceasta remunerare ca fiind un abuz, iar refuzul achitarii unei asemenea remunerari este deobicei intampinata cu o ostilitate mai mult sau mai putin vehementa din partea agentilor si/sau ofiterilor companiei. Exista si exceptii de la aceasta regula, exceptii atat de rare incat impactul asupra afacerii este minim.

In momentul de fata BOR considera cat se poate de oportuna construirea unei cladiri de proportii, cladire ce ar servi partial la intarirea imaginii companiei in randul clientilor si a potentialilor clienti si care totodata ar fi un pas inainte in procesul de mantuire mai sus mentionat. Chiar daca in documentele de baza ale companiei (i.e. Biblia) nu exista mentionata nici o referinta in acest sens privind avantajele constructiei unei asemenea cladiri pentru clientii companiei si in ciuda protestelor clientilor, compania continua in demersurile necesare construirii acestei cladiri.





Siktir!

Niciun comentariu: